Dlaczego powinno się pomyśleć nad promowaniem swojej strony internetowej

Prowadząc przedsiębiorstwo, dosłownie bardzo małe, w obecnych czasach nie możemy istnieć bez strony www. Wymaganie istnienia w internecie tyczy się już całej gospodarki, począwszy od wielkich korporacji, a skończywszy na niewielkich jednoosobowych firmach usługowych. Można dosłownie stwierdzić fakt, że małe rodzinne przedsiębiorstwo tym bardziej potrzebuje promocji i dotarcia do potencjalnego klienta. Jakakolwiek forma promocji, czy to mała wizytówka w ogólnym portalu czy fachowa strona internetowa, zwiększa naszą reklamę o kilka procent. Nie powinno się również pomijać faktu ekonomiczności tej inwestycji. Jeśli jesteśmy firmą startującą, dla której każda wydana złotówka się liczy, możemy skorzystać z bezpłatnych serwerów, bezpłatnych stron czy także darmowych wizytówek. Powinno się jednakże pamiętać, że w przypadku bezpłatnych albo nisko kosztowych portali, nasza obecność jest w bardzo wielu sytuacjach nieeksponowana, jest ułożona obok wielu firm, instytucji o podobnej działalności co my. Ważnym aspektem jest też pozycjonowanie strony w najpopularniejszych przeglądarkach dostępnych na rynku internetowym, gdyż nasz klient często wyszukuje określonej słownej frazy usługi, produktu, który oferujemy.

Profesjonalne, płatne strony www mają tę przewagę nad darmowymi, że w znaczącej liczbie sytuacji są niepowtarzalne, utworzone specjalnie dla danej firmy, dosłownie wtedy gdy posiadają wspólny silnik (schemat). Bardzo podobnie jak z gazetą, czy innym produktem medialnym, liczy się pierwsza strona tak zwana startowa, to ona powinna przykuć naszą uwagę. Klient który ją odnajdzie, w dużej liczbie przypadków otwiera wiele podobnych, niemniej jednak zagłębia się w tekst wyłącznie jednej, dwóch. Warto pamiętać, że pierwsze złudzenie jest bardzo istotne, jeżeli już będziemy mieć błędy, brzydką szatę graficzną albo źle wykonaną technicznie stronę (rozszerzone obrazki, nie najlepsza strona kodowa) to ewentualny klient raczej nie wybierze naszej usługi, bez względu na cenę produktu, czy usługi, jaki oferujemy, gdyż będzie się bał bubla. Powinniśmy również wiedzieć dla jakiej grupy targetowej naszych klientów chcemy dotrzeć, gdyż inaczej będziemy przygotowywać stronę adresowaną dla młodzieży, całkiem inaczej dla osób starszych podobnie jak inaczej dla klientów na produkty zwyczajnego użytku, a zupełnie inaczej dla towarów niszowych w większości przypadków elitarnych, ekskluzywnych. Należy również pamiętać o dostępności naszego klienta do Internetu.

W Polsce nie każdy dysponuje szerokopasmowym łączem, a można ażeby dosłownie śmiało stwierdzić, że tego typu łącze ma mniejszość użytkowników sieci Internet. Dlatego przy tworzeniu strony www powinieneś uwzględnić czy pragniemy dużo animacji, zdjęć, muzyki, która spowalnia łącze, czy też najłatwiejszą stronę informacyjną, która raczej jest nieciekawa dla oka, lecz prosta i szybka dla każdej osoby odbiorcy. Można bez wątpienia połączyć obie, zadając pytanie na stronie startowej, czy użytkownik preferuje oglądać naszą stronę w wersji html (prostej, informacyjnej) czy także we flash’u (animacji) , ale ze względu na cenę takie usługi oferują zazwyczaj duże przedsiębiorstwa. Jako przykład przedstawmy jednoosobowa firmę remontowo- budowlaną. Jej klientami są zazwyczaj osoby nie potrzebujące wykonywać wielkich inwestycji, dla których liczą się koszty, ale które żądają dobrze wykonanej, fachowej usługi. Aktualnie poleciłbym stronę internetową wykonaną w formie html’a z ewentualnymi małymi dodatkami flash’a. Powinien na niej znajdować się potencjalny cennik usług , a oprócz tego zdjęcia z realizacji wcześniejszych zamówień. Ani jedna osoba nie będzie żądał od pojedynczego fachowca referencji z wielkich inwestycji, niemniej jednak każdy chciałby spostrzec w jaki sposób wygląda usługa którą oferuje.

Comments are disabled